A nyári sorozat szabályai v1.0
Tervezett időpontok:
1. máj. 12.
2. jún.9.
3. júl. 7.
4. aug. 4.
5. szept. 1.
6. szept. 29.
A futamok a Debrecen Böszörményi u. 212 sz. alatti pályán kerülnek megrendezésre
Nevezés:
A futamokra nevezni az
www.rchub.hu oldalon lehet, a verseny napját megelőző péntek 24 óráig. (akinek nem megy, a rendező szívesen segít)
Minimum létszám 4 fő/kategória
Szervezési hozzájárulás:
1. Kat. 2500 Ft
2. Kat. 1500 Ft
3. Kat. 500 Ft
a továbbiak ingyenesek
Junior 1500Ft
A szervezési hozzájárulást be kell fizetni a verseny kezdetéig!!!
Díjazás:
Az 1. , 2. , 3. helyezettek futamonként egyedi oklevelet kapnak, a
sorozat végén, az utolsó futamon kerülnek kiosztásra az összesített
eredmények díjai. A 6 fordulóból az 5 jobb pontszám összege adja a sorozat végeredményét.
A pontrendszer:
1. hely 15 pont
2. hely 12 pont
3. hely 10 pont
4. hely 8 pont
5. hely 6 pont
6. hely 5 pont
7. hely 4 pont
8. hely 3 pont
9. hely 2 pont
10. hely 1 pont
Kategóriák:
- E10 N (4WD pályaautó, 17,5 motor, min.4,5 végáttétel, gumi kerék)
- E10 Open (bármilyen pályaautó)(1/12 és mini is mehet, gumi vagy szivacs)
- E10 Senior (megegyezik az Open szabályaival és betöltött 40 év)
- E10 Forma1(merev hátsótengely hajtás, 21,5T motor, gumi kerék)
- E10/E12 WGT(merev hátsótengely hajtás, 21,5t motor, szivacs vagy gumi kerék)
- E10 Alap Junior/újrakezdő (bármilyen pályaautó kefés tamiya alapmotorral min. 7,2 végáttétel,gumi kerék)
- E10 Off Road ( bármi, ami "leküzd 12cm magas ugratókat)
- E10 21,5T(4WD pályaautó 21,5t motor, gumi kerék, min 5.0 áttétel) (hobbywing kék motorral 4,5 áttétel)
- MINI Alváz: Tamiya M-01; M-02; M-03; M-04; M-05; M-06; M-07 Karosszéria: Az alváz típusához illeszkedő valós autó. Motor: Carson Dragster 3 16T Brushless Carson Cup Machine 23T Tamiya TBLM-02S 15.5T Brushless (#54612) max 3-as timing. Szabályzó: Carson Dragster 3, Tamiya TBLE-02, kefés motornál nem kötött.Kerék/Gumi: Tamiya M-chassis felnivel Tamiya gumi (kivéve B slic és rally) Egyéb: Az autókban csak a gyári áttételek/fogaskerekek használhatóak (motor fogaskerék maximum 20 fogszámú)
- TT Alváz: Tamiya TT-01, TT- 02 minden változata.Karosszéria: 1:10 méretarányú túraautó karosszéria (190mm) Motor: Carson Cup Machine 23T. Szabályzó: Nincs megkötve. Gumi: Alváz tipusához illeszkedő slick gumi (szivacs gumi nem használható) Egyéb: Minimum áttétel: 5,72 TT
2 cellás LiPo akkumulátorok használhatóak max 8,44 V töltéssel vagy 6 cellár NiMh/NiCd
Az open kivételével ZERO szabályzó!!!
Az időmérés számítógépes körszámlálással, elektronikus jeladók segítségével történik.
- Mindenki igyekezzen jeladót beszerezni, mert kiadható jeladók korlátozott számban lesznek biztosítva.
A kiadott jeladók sérülése eseten a kár összegét a versenyző köteles megfizetni a rendezőnek.
- A versenyek 3 időmerő és 3 döntő futamból állnak.
- A futamok hossza minden kategóriában: 5 perc
- Adott kategóriában 10 főnél nagyobb nevezőszám felett a versenyzőket A-B csoportokba soroljuk egyenlő arányban elosztva, páratlan számú nevezőnél az A csoportba kerül több versenyző.
Az első időmérőfutamon a szétosztás a sorozat aktuális pozíciója alapján történik, a második időmérőn pedig az első időmérő futamok eredményei alapján.
- A döntőkbe való besorolást a 3 időmérőből a legjobb futam eredménye (körszám + idő) határozza meg. Ez a sorrend lesz az döntők rajtrácsa.
- A végeredménynél a 3 döntő futamból a 2 jobb helyezés számát össze kell szorozni, a kisebb pontszámú versenyző helyezése a jobb.
Amennyiben ez alapján nem lehet helyezéseket eldönteni, a 2 jobbik döntőn megtett körszámok összegét kell figyelembe venni. Ha ez alapján sem lehet dönteni, akkor a 2 futam befutóidőinek összege dönt.
Futamok közben:
- Az idő előtt rajtoló autót a versenybíró az első esetben figyelmeztetéssel, a második esetben a rajtrács végére sorolással büntetheti.
- Az élmezőnyben közvetlenül a rajt utáni ütközés esetén a versenybíró új rajtot rendelhet el.
- A pálya levágását, szándékos lökdösődést, a vezetői emelvényen tanúsított kulturálatlan viselkedést a versenybíró első esetben figyelmeztetéssel, második esetben 5mp-es stop and go büntetéssel, harmadik esetben a futamból történő kizárással büntetheti.
- A lekörözésre kerülő versenyző ennek tudatában vagy a kommentátor figyelmeztetésére az őt leköröző versenyzőtársát elengedi.
Az esetleges stop and go büntetéseket a versenybíró által a verseny előtt kijelölt helyen megállva kell letölteni.
Segítői rendszer:
- A futamok során a segítségadás kötelező!!!
Mindig az előző futam résztvevői kötelesek segíteni a következő futam résztvevőinek.
A futam indítása előtt 20mp-el el kell foglalni a segítői pozíciót és a futam leintéséig azon a helyen kell segíteni. Ha valamelyik segítő nem áll a helyén, a legjobb időeredménye automatikusan, felszólítással törlésre kerül. Van lehetőség magunk helyett segítőt küldeni, ezt jelezzük a versenybírónak.
-A segítőknek a futamok alatt kötelező viselniük a rendező által biztosított láthatósági mellényeket.
A rendező a változtatás jogát fenntartja.
Mindenkinek eredményes felkészülést!
Fehértói Tibor
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
30/9130054