1:10-es, 2WD buggy-ból létezik farmotoros, középmotoros és mostantól a
Team-C TM2…
A koncepcióról az első képek 2012 októberében kerültek nyilvánosságra, amikor az európai Team-C csapata tesztelte a prototípust a lengyelországi EOS futamon.
Az autó novemberben került be a viszonteladói árlistába, de a gyártónak nem volt ideje reklámozni az új modellt mivel az első szállítmány előrendelésben azonnal el is fogyott. Nekünk egy darabot sikerült szereznünk az első százból.
A kocsi prototípusával a Team-C csapata a 2013 első hetében rendezett EOS versenyén (Langenfeld) a előkelő hatodik helyen végzett (
eos.redrc.net/2013/01/chassis-focus-oliver-scholz/).
Óriási az igény az autó iránt – mi is szerettünk volna többet rendelni, de csak márciusi szállítást vállaltak az Absima-nál - erre a dátumra is már csak korlátozott számban lehet rendelést leadni.
A TM2 direkt nagy tapadású szőnyeges pályákra lett kifejlesztve. A kocsi karbon alvázára egy 4WD autó (Team-C T4V2) csúszókuplungos-kardános-fém tányérkerekes difivel ellátott hajtása került fel. Ennek köszönhetően a motor 4WD
autókban megszokott pozícióba - az alváz közepére került.
Az autó a karbon al- és felvázát masszív és esztétikus – narancs színű eloxált - alumínium keret teszi szuper merevvé.
Az tökéletes mozgásról a különleges, gumisapka (diaphragma)nélküli Team-C big-bore teleszkópok továbbfejlesztett – légtelenítő csavarral ellátott - változata gondoskodik.
A kanyarsebesség maximalizálása érdekében az első felfüggesztés gyárilag a tuningnak számító alu tálcával és a hozzá tartozó réz súllyal rendelkezik. A hátsó felfüggesztés ugyancsak gyárilag tartalmazza a stabilizátort.
A TM2 javarészt más
autók kompatibilis alkatrészeiből áll össze - ezeken az alkatrészeken viszont a gyártó Team-C sok apró de nagyon fontos módosítást hajtott végre, bizonyítva hogy az autót folyamatosan versenypályákon tesztelik:
- Az első előtétlemez - mely a kormányművet foglalja magában – új felfogatást kapott. A lemez közepén egy plusz átmenőcsavar biztosít nagyobb stabilitást.
- A hátsó kerékagyaknál belső hézagoló gyűrű került a csapágyak közé, megakadályozandó a csapágyak keresztbefeszülését.
- A csúszókuplung gyárilag elnyűhetetlen kevlár (polyaramid) spúrkerékkel van szerelve.
- stb.
A TM2 már alapkiépítésben csúcsmodell, de a felépítésének köszönhetően rengeteg tuninggal lehet még felszerelni.
Az összeszerelés ma megkezdődik és az autó a következő versenyen pályára is fog kerülni!